Az új Mercedes-AMG E 63

A Mercedes-AMG újradefiniálta a teljesítményorientált szedánt. A márka a valaha volt legintelligensebb modellt alkotta meg az E-családon belül, emellett új limiteket szabott a piaci szegmensben.

Az E 63 4MATIC és E 63 S 4MATIC+ intelligens meghajtása révén feljebb emelte a lécet a csúcsteljesítményű szedánok világában. Kiváló gyorsulást mutat a duó az új, 4 literes, biturbó, V8-as motorok révén, amelyből a legerősebb verzió 612 lóerős. Utóbbi kategória első 0-100 km/órás gyorsulása mindössze 3,4 másodpercet igényel.

16C949_008

De nemcsak az eddigi legerősebb, hengerkapcsolásos erőforrás az új E 63 különlegessége. Hanem intelligens összkerékhajtása is, amely a 4MATIC+ nevet viseli. A rendszer a legváltozatosabb vezetési körülményekhez is képes alkalmazkodni: az első és a hátsó tengelyek közötti nyomatékelosztás minden eddiginél nagyobb szabadságot élvez, hogy a tapadásnak és a zökkenőmentes erőátadásnak semmi se állhassa útját. Az eredmény jól uralható és közvetlen reakciójú jármű.

Az új sebességváltó szintén magán viseli az AMG nevét. Az AMG Speedshift MCT (Multi Clutch Technology) automatikus kapcsolással, 9 fokozattal és először nedves indítókuplunggal büszkélkedhet, hogy a váltások a lehető legrövidebb idő alatt végbemehessenek.

16C949_028

A megnyerő külső dizájn szerves része az új hűtőrács, a kupékhoz hasonlóan vágott motorháztető és a további optikai elemek, amelyek magabiztosságot és sportosságot árasztanak. Az új E 63 felülírja a korábbi, hosszútávú utazásról alkotott képzeteket, és új szintre elemei a teljesítmény és a kényelem együttesét.

A legújabb E-sorozat új meghajtást, erőátvitelt, stílust, kiegészítőket és információs rendszereket vonultat fel kategórián belüli sikerének eléréséhez. A konnektivitás terén is kimagaslik a szedán.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Tobias Moers, a Mercedes-AMG GmbH igazgatóságának elnöke elmondta, az eddigi legnagyobb lépést tették előre modellfrissítéskor egy kategórián belül.

“A fejlesztési folyamat első pillanatától kezdve teljesen változtatható összkerékhajtási rendszert választottunk, amelyet a fejlett, négyliteres blokkal kombináltunk.”

Öveket becsatolni, indulhat a drift program!

Technikai áttekintés

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+
Motor 4,0 literes, V8-as biturbó, közvetlen benzinbefecskendezéssel, hengerkapcsolással (1000-3250 rpm) 4,0 literes, V8-as biturbó, közvetlen benzinbefecskendezéssel, hengerkapcsolással (1000-3250 rpm)
Lökettérfogat 3982 köbcenti 3982 köbcenti
Teljesítmény 420 kW (571 LE) @
5750 – 6500 rpm
450 kW (612 LE) @
5750 – 6500 rpm
Csúcsnyomaték 750 Nm @ 2250–5000 rpm 850 Nm @ 2500–4500 rpm
Hajtásrendszer AMG Performance 4MATIC+ állandó összkerékhajtás változtatható nyomatékelosztással AMG Performance 4MATIC+ állandó összkerékhajtás változtatható nyomatékelosztással és drift móddal
Sebességváltó AMG SPEEDSHIFT MCT 9 sebességes sportváltó AMG SPEEDSHIFT MCT 9 sebességes sportváltó
Kombinált üzemanyag-fogyasztás  

9,2 – 8,9 l/100 km

 

9,2 -8,9 l/100 km

Kombinált CO2 emisszió 209 – 203 g/km 209 – 203 g/km
Hatékonysági osztály D D
Tömeg (DIN/EC) 1.875*/1.950 kg ** 1.880*/1.955 kg **
Gyorsulás 0–100 km/h 3.5 s 3.4 s
Végsebesség 250 km/h*** 250 km/h***

*DIN mérési rendszer, vezető nélkül;
**EC mérési rendszer, vezetővel együtt (75 kg);
***elektronikusan korlátozott (300 km/h AMG Driver’s package)

Aktív autós újságíró. A Párizsi Autószalon tapasztalt látogatója. A négykerekűek páratlan szerelmese.