Mercedes-AMG GT R

A Zöld Pokolban született

A világ legkeményebb pályájáról egyenesen az utcára: a Mercedes-AMG eddig sohasem épített be ennyi versenytechnológiát sorozatgyártású járműbe, mint az AMG GT R esetében. A motorháztető alatt középen elhelyezett V8-as biturbó immáron 585 lóerő leadására képes, emellett a felfüggesztést nagy mértékben módosították, hogy az intelligens, könnyített karosszériával együtt kifejezetten dinamikus vezetési élménnyel gazdagodhassunk.

Az egyedi zöld fényezés minden kétséget szertefoszlat a sportautó eredetéről, hiszen a fejlesztések során rengeteg időt töltött a Zöld Pokolnak is becézett Nürburgringen. A szélesített első rész és a méretes hátsó szárnyak megnövelt tapadást jelentenek a pályán, így még nagyobb kanyarsebességre képes az AMG GT R. Az új orr-rész aktív elemeket is tartalmaz, de a szpoiler és a diffúzor is kedvezőbb aerodinamikát kölcsönöz a sportautónak. A tömegcsökkentés jegyében készültek az egyedi, kovácsolt felnik, amelyekre csúcskategóriás abroncsok kerülnek.

06_mercedes-benz-vehicles-amg-gt-r-660x602

Olyan különleges funkciókat is rejt az AMG GT R, mint az aktív hátsó kerékkormányzás, a kilenc fokozatban állítható tapadásszabályozó rendszer és a módosítható lengéscsillapító elektromos vezérléssel kiegészítve.

A hűtőrács a Panamericana nevet viseli. Függőleges rovátkázása a GT3-as versenyautók után a sorozatgyártású kiviteleken is feltűnt, kifejezve a modell egyediségét.

04_mercedes-benz-vehicles-amg-gt-r-660x602

A Mercedes-AMG tovább bővítette csúcskategóriás termékeinek körét az új AMG GT R bemutatásával. A 0-100 km/h-s sprint mindössze 3,6 másodpercet vesz igénybe, míg a végsebesség 318 km/h. Az egyenesekben kétség kívül lenyűgöző erő a kanyarokban sem vész el, ahol a pontos összkerék-kormányzás, a finomra hangolt futómű és a légterelők által keltett leszorítóerők révén biztosított az íven haladás.

A könnyített, alumínium és karbon felhasználásával készített karosszériába épített V8-as biturbó motorhoz hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltó kapcsolódik. A súlyeloszlás 47,3-52,7%-ban alakul az első és a hátsó tengely között. A kimagasló kanyarsebességben az alacsonyra helyezett tömegközéppont is fontos szerepet játszik. 2,66-os kg/lóerő arányával az AMG GT R magához ragadja az elsőséget kategóriájában.

Technikai áttekintés

Hengerszám és -elrendezés V8
Lökettérfogat 3982 köbcenti
Teljesítmény 430 kW (585 LE)
Csúcsnyomaték 700 Nm
Gyorsulás 0–100 km/h 3,6 s
Végsebesség 318 km/h
Kombinált üzemanyag-fogyasztás 9,3 l/100 km
Kombinált CO2 emisszió 216 g/km

#MondialAuto #mercedeshirek

Aktív autós újságíró. A Párizsi Autószalon tapasztalt látogatója. A négykerekűek páratlan szerelmese.